Direktlänk till inlägg 22 juli 2013

Första inlägget

Av Camilla - 22 juli 2013 08:22

Det här blir mitt första inlägg och det är mer ett försök att lära mig hur bloggen fungerar än att vara ett seriöst inlägg. Ha överseende med hur min sida ser ut, jag försöker att anpassa den allt eftersom.


Bloggen kommer att handla om min nya stora passion (förutom mina barn), att hitta på saker utan att spendera alltför mycket pengar. Jag har gjort sparande till ett intresse jag vill dela med mig av. Tanken kom efter att jag har sett många i min närhet som har ett alldeles för lättvindigt synsätt på pengar. Vi lever också i ett "slit och släng" samhälle som jag har mycket svårt för.

Jag är knappast rik men jag har lyckats spara ihop en slant genom att vara lite snål och genom att hitta alternativ. Det går att spara pengar på nästan allt om man bara är lite om sig och kring sig. Ett mål är att alltid försöka ha en buffert för oförsedda händelser. När min hund blev akut sjuk så var jag väldigt glad att jag hade en buffert. Hennes veterinärvård kostade mig 11 000:- eftersom hon inte är försäkrad av flera olika anledningar. Det var en trygghet för mig att kunna betala de pengarna och inte oroa mig för resten av månaden. Då bestämde jag mig för att så vill jag alltid ha det. Ekonomi och oro går ju nämligen hand i hand och den biten vill jag försöka ha under kontroll.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 28 juli 2013 08:53

I hemmet kan man spara en hel del slantar om man snålar lite. Givetvis beror det ju också på vilket sorts boende man har,har man lägenhet betalar man ju t.ex ett fast pris för värme och vatten. Men då kan man ju i stället försöka att tänka lite på mi...

Av Camilla - 22 juli 2013 08:33

Jag har begränsat med pengar, en begränsad inkomst och jag försÅngra (Ctrl+Z)öker få den att utnyttjas till max. Jag har två småbarn som kräver vissa basvaror, som kläder (de växer fort ur dem) och blöjor t.ex. När det gäller att spara när man har ...

Presentation

Den här bloggen kommer att handla om hur jag försöker att få ut så mycket av livet utan att göra av med för mycket pengar och samtidigt försöka värna lite om miljön.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards